Asun siis tokorozawa dojolla, joka uusi ja siisti. Tatamit on samanlaisia kuin suomessa yleisesti kaytetyt. Nukun taalla naisten pukuhuoneessa. Tompalle kiitos siita vihjeesta, koska muuten en ois alynny etta siella saa nukkua vaan oisin varmaa joutunu alistumaan nukkumaan tatamilla ukain kanssa samassa huoneessa. Pukuhuoneessa on jonkin verran yksityisyytta ja lisaksi siella voi lukea iltaisin helpommin.

Toinen kobayashi dojoista jolla kayn on kodaira. Siella asuvat naispuoliset uchideshit jos heita on. Eli talla hetkella Jaana asuu siella. Se on selvasti vanhempi ja nuhruisempi paikka, mutta ihan hyvassa kunnossa kuitenkin. Tatami siella on varmaan maailman kovin ja inhottavin. Hombulla tatami on aika hyva mielestani joskin kova, muhkurainen ja valilla liukas.

Ruoanlaittovuorot selvivisivat sen verran etta Ukai laittaa ensi viikolla, sitten jaana ja sitten varmaan mina. Voi olla etta mulla on yhteensa kaksi ruoanlaittoa viela jaljella. Joka kerta teen samaa ruokaa.

Kahden viikon paasta tanne pitais tulla viel jonkun ruotsalaisen tyton uchideshiksi kahden kuukauden ajaksi. Sit meit on hetken jo nelja, joten luulis etta tyot saa helpommin ja nopeammin tehtya. Viime kevaana taal oli Hiroakin mukaan yhteensa seitseman uchideshia samaan aikaan.

Tahan mennessa oon ollu niin vasynyt etta tarkkaavaisuuteni ei ole riittanyt koirien silmien tarkasteluun. Myos valokuvia on tullut otettua tosi vahan. Rahaakin on mennyt enemman kuin on luvallista ja eilen loytyi jo hyvia kauppojakin. Jopa iso kirjakauppa jossa on paljon englannin kielisia kirjoja ja lehtia, joskin aika kalliita. Nyt ei puutu juuri muita kauppoja kuin halpa budokauppa.

Oon taal yhteensa alle 3kk ja aloitin kaymaan hombulla vasta noin viikko saapumiseni jalkeen. Silti joudun maksamaan 4kk treenimaksut sinne, koska siella voi maksaa vain kalenterikuukausimaksun tai kertamaksun. Ensimmaisella kerralla kiireessa en muistanut nayttaa opiskelijakorttiani eika ne kysynytkaa vaan latkas suoraan hinnan naamalle. Maksoin sen silloin, mutta kun luin niitten treenimaksuista huomasin etta on opiskelija hinta. Yritin kysya etta voisiko ensi kuun maksustani vahentaa sen mita maksoin viimeksi liikaa, mutta ne sano etta mikali ei silloin kuin maksoi alynny nayttaa korttia niin rahat meni siina. Aika tylsaa varsinkin kun en ollut siita kuusta kuin jostain 19. paivasta eteenpain paikalla. No ei se oo ku parikymmenta euroa.

Hyvin on kuitenkin mennyt paitsi polven kanssa. Toivotaan et se nyt ei pahenis, kun on kuitenkin viela pari kuukautta jaljella.

Yksi virhe on aikaisemmissa kirjoituksissa eli pari viikkoa sitten torstain treeneissa ei tehty suwariwaza ryotedoria vaan hanmi handatsiwaza ryotedori kotegaeshia (riippumatta siita miten ne kirjoitetaan).